Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

všd

11. 6. 2012 0:03
Potěmkin nebyl soudruh

To byl ministr z doby Kateřiny Veliké, více než 100 let před bolševickou revolucí.

Jinak souhlas.

0 0
možnosti

žepré

8. 6. 2012 17:29
Pravda pravdoucí,

jenom nechápu maličkost: Co chcete říct tím, že seberete knížeti Potěmkinovi titul a uděláte z něho soudruha?

0 0
možnosti

Josef Myslín

8. 6. 2012 18:11
Re: Pravda pravdoucí,

Soudružské myšlení... :)

0 0
možnosti

Chytry.Levicak

8. 6. 2012 16:30
pane Myslín

hodně se mýlíte. žádný obor zedník na čtyči roky s maturitou neexistuje. pak jen maturitní nástavba. a navíc všichni lidi nedělají s výučním listem v řemesle,nebot práci neseženou.je snad automatické,že člověk s horším prospěchem bude automaticky manuálně zručný??? pokud neděláte řemeslo ve kterím jste vyučen je Vám výučnák na nic!!!ted pište argumenty

0 0
možnosti

Josef Myslín

8. 6. 2012 18:11
Re: pane Myslín

O maturitních nástavbách nemluvím, ale existuje spousta pochybných oborů dříve pouze výučních, zedník byl jen ilustrace. Pokud někdo není ani studijní typ, ani není zručný, pak s ním nelze moc počítat, může dělat nekvalifikovanou práci.

0 0
možnosti

vsevedec

8. 6. 2012 15:47
Vynikající charakteristika

Není co dodat, popsal jste dnešní stav dokonale. Po 32 letech pedagogické činnosti na gymnáziu se musím přihlásit ke všemu, co jste napsal.

0 0
možnosti

villík

8. 6. 2012 14:13
Mno, k tomu pokusu o státní maturity:

Orwille a Wilbur Wrightové si řekli, že budou lítat.  Postavili dřevěné éro, vypadalo podivně, ale porád ne a ne létat.  Dělali pokusy, sem tam něco přidali a ubrali...... a ejhle, ono se to najednou vzneslo, šlapalo to a dalo se to řídit.

S těmi maturitami je to podobné.... ;-D

0 0
možnosti

strnadz1

8. 6. 2012 13:33
_

S vašimi názory z větší části souhlasím, ale asi se neshodneme s tím, jak kýženého stavu dosáhnout. Můj názor je ten, že nemůžeme od stolu rušit obory, to by vedlo ještě k většímu chaosu, než je ve školství teď. Kdo by o tom rozhodoval a podle čeho? Podle nějakých statistik z úřadu práce? Tyto údaje mohou být dost zkreslené, protože ne vždy firma hledá zaměstnance tímto způsobem a drobní živnostníci už vůbec ne.

Hlavní problém jsou podle mne dotace na žáka, které nutí školy jít cestou kvantity a nikoli kvality. Jednodtná státní maturita by měla nastavit laťku a školy by měly dostávat peníze jen za ty studenty, co ji složí. Tím by se dosáhlo toho, že bude důležitější studenty něco naučit a ne mít plné třídy.

0 0
možnosti

Josef Myslín

8. 6. 2012 13:53
Re: _

ALe já neříkám od stolu z fleku rušit obory. Já říkám přehodnotit obecně postoj k tomuto tématu. Tzn. postupně evaluovat obory, postupně případně zrušit to neefektivní. Dále už nepodporovat expanzi maturit. Rozhodně nemám zájem přijít a rušit... mám zájem přijít a vymyslet, jak to dále dělat lépe, bez zavedení chaosu navíc.

0 0
možnosti

petrph

8. 6. 2012 12:44
musíme se podívat hloubeji, soudruzi

i za socialismu si mohli dodělat řemeslníci maturitu(viz film Marečku podejte mi pero).Komunisté potřebovali kvalitní střední kádry-a byl jim milejší dělník co si dodělal maturitu než podezřelý inteligent.Po listopadu se ta potřeba  znásobila-zaměstnavatel už obvykle nepotřebuje pasivního dělníka u  stroje,ale samostatně pracujícího zaměstnance,schopného samostatně plnit komplexně zadaný úkol. A dokonce,ten řemeslník může být sám sobě pánem jako živnostník. Takže naopak,čím víc mladých lidí s řemeslným nadáním mají zájem studovat až na maturitu,tím lépe.

Jde ale o něco jiného-skutečně o kvalitu studia.Jistěže jsou nekvalitní SŠ  které nenaučily nic-ale ty už jsme řešily vloni kdy propadlo ca 30%studentů.(byly už ty nejhorší SŠ zrušeny?) Prosím,koho škola nenaučila tolik,že není schopen udělat jednodušší test z matematiky nemá na maturitu nárok.Ale letos se opakovaně ozývají protesty,že propadávají premianti z výběrových škol.Tak to asi bude z jiného důvodu,nemyslíte?

0 0
možnosti

Josef Myslín

8. 6. 2012 13:28
Re: musíme se podívat hloubeji, soudruzi

A vy nevidíte rozdíl? Tehdy se člověk vyučil řádně a plně a poté, když se osvědčil a bylo to dřeba, dodělal si plnou maturitu. Dnes máme paškoly s oborem, který nevychová ani dobrého řemeslníka, ani maturanta. To je problém. Takže nástavba u osvědčených vyučenců ano, ale ne to, aby měl maturitu kdekdo. Gaussovu křivku neošidíte, pokud má mít maturitu každý, bude její úroveň klesat.

Jinak já nehájím státní maturitu, já říkám, že máme jinak řešit problém...

0 0
možnosti

xychteen

8. 6. 2012 12:42
Ježiš, to jste napsal dobře...

...inü, informatik

:-)

Jenže se obávám, že to projde. Tato společnost potřebuje prefabrikované, unifikované a vděčné pseudovzdělance s diplomem na nějaký ten zhola zbytečný socio- ekolo- business- pindy obor. S nimi se totiž líp manipuluje.

0 0
možnosti

xychteen

8. 6. 2012 12:42
...vlastně "neprojde"

;-D

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS